آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

چه کسانی

والسابقون السابقون ﴿10﴾/اولیک المقربون ﴿11﴾/فی جنات النعیم ﴿12﴾/ثله من الاولین ﴿13﴾/وقلیل من الآخرین ﴿14﴾/علی سرر موضونه ﴿15﴾/متکیین علیها متقابلین ﴿16﴾
و سبقت‏گیرندگان مقدمند (10)/آنانند همان مقربان [خدا] (11) /در باغستانهاى پر نعمت (12) /گروهى از پیشینیان (13) /و اندکى از متاخران (14) /بر تختهایى جواهرنشان (15) /که روبروى هم بر آنها تکیه داده‏اند (16)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات 4 + ارسال نظر
سید مصطفی علوی دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:08 ق.ظ

باسلام وخسته نباشید

من دنبال آیه ای هستم که راجع به قوم یاجوج وماجوج و دیواری که به فرمان وتدبیری که خداوند به پیامبر آن قوم در ساخت دروار مذکور آموخته استبودم که به وبلاگ شما برخوردم از این رو مسدع گشته امید وارم که مزاهم نشده باشم
منتظر آف ویا ایمیل شما هستم
موفق باشید

روستایی دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:27 ب.ظ

بنام خدای مهربان
کاش اسم سوره رو می نوشتین ...
معنی پیشینیان و متاخران رو نفهمیدم که بعد از یه خورده گشتن پیداش کردم و با اجازتون این تفسیر رو از المیزان می نویسم:
کلمه (ثله ) - به طورى که گفته اند - به معناى جماعت بسیار انبوه است ، و مراد از کـلمـه (اولین ) امت هاى گذشته انبیاى سلف است ، و مراد از کلمه آخرین امت اسلام است ، چـون معهود از کلام خدا همین است ، که هر جا سخن از اولین و آخرین گفته منظورش از اولین ، امـت هـاى گذشته ، و از آخرین امت اسلام است ، مانند آیه اى که در همین سوره مى آید و مى فـرماید: (انا لمبعوثون او اباونا الاولون قل ان الاولین و الاخرین لمجموعون الى میقات یـوم مـعـلوم ) ، بـنـابر این معناى آیه مورد بحث شد که : مقربین از امت هاى گذشته جمعیت بسیارى بودند، و از این امت جمعیت کمترى .
بـا بـیـانـى کـه گـذشـت ایـن مـعنا روشن شد این که : بعضى از مفسرین گفته اند مراد از اولین مسلمانان صدر اول اسلام ، و مراد از آخرین مسلمانان آخرامت است تفسیر صحیحى نیست .
ممنون که نوشتین...
و سلام بر عاشقان کویش باد...

پژوهی جمعه 23 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:15 ب.ظ

به نام او
آیات فوق العاده ایه!اما کمی آدم خوبهای آخرالزمان یه جورایی آدم رو دلگیر می کنه! شاید خنده دار باشه، ولی یاد حرکت دسته جمعی میکروبها می افتم که می تونن قاطی چیزای خوب وارد بدن بشن: کاش لااقل تعداد آدم خوبها اونقدری باشن که قاطیشون من هم بتونم خودم رو بچپونم!!! خدا که بخیل نیست...!!!
اینکه یکی دیگه هم به جمع وبلاگی های ردپا پیوست هم فوق العاده است! اما اینکه شما ناشناسید فوق العاده نیست!!! راستی، جواب این دوستمون رو هم باید داد: آیه ی ۹۴ کهف و ۹۶ انبیاء در این مورد(یاجوج و ماجوج) یه چیزایی نوشته! ان شاءالله بعد از امتحان فیزیک تفسیرش رو هم می گم!
بزرگ و پیروز باشید!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:52 ب.ظ

چه وبلاگ قشنگی
مرسی رد پا مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد