آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

آرامش خدا

به نام او

قتلوهم یعذبهم الله بایدیکم و یخزهم و ینصرکم علیهم و یشف صدور قوم مومنین

با آنها پیکار کنید، که خداوند آنان را به دست شما مجازات می کند؛ و آنان را رسوا می سازد؛ و سینه ی گروهی از مومنان را شفا می بخشد ( و بر قلب آنها مرهم می نهد.)

جزء 10، سوره ی توبه، آیه ی 14، صفحه ی 189 عثمان طه

آدمهایی هستند که اتهامشان جز خوب بودنشان نیست. آدمهایی که این دنیا و آدمهایش، آنها را از خودشان دور می کنند، جایی به آنها نمی دهند و مدام از بودنشان عذاب می کشند! آدمهایی که جز خوبیشان، عذاب دیگری برای بدی ها ندارند. خدا با آنها حرف می زند. آنها را دلداری می دهد و می گوید که هیچ دلشان شور نزند؛ چه اینکه خدا آرامشان می کند و همین خوب بودن و آرام بودنشان است که میان این همه شلوغی و ناآرامی، آدمهای ناآرام را اذیت می کند؛ و قشنگ تر از آرامش خدا، آرامشی سراغ دارید آیا؟!!

خدا کند که دستمان برسد به آنجا... به جایی که جز آرامش خدا، چیزی نباشد...!

عطیه پژوهی

نظرات 2 + ارسال نظر
روستایی دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:17 ب.ظ

برای دست رسی به آنجا شاید اولین قدم بیرون رفتن از خود باشه ! کسانی هستند که تا آخر عمر هنوز از بند خودشون آزاد نمی شن!‌ و در عین حال قصد آزاد کردن دیگران هم دارند.
یکی از مشکلات ما هم همینه خیلی ها فکر می کنند که خودشون راه درست رو می رند و دیگران گمراه اند ...
راستی مرجع" آنها" نامشخصه به نظرم چون "قتلو" داره مشخص بودنش مهم باشه!

به نام او
آره. موافقم! خیلی هم سخته که آدم بپذیره که راهی که می ره ممکنه اشتباه باشه. البته نمی شه هم گفت که همه ی راهها غلطه یا درسته! یعنی اصولا راه هر کس مطابق با شرایط خودش تعریف می شه. پس فکر می کنم مهم این نیست که آدم فکر کنه که راهش غلطه، بیشتر این مهمه که آدم بپذیره که بقیه ی راهها هم می تونن درست باشن. با لااقل برای شروع اینجوری فکر کردن آسون تره!:) در مورد مرجع ضمیر هم، قرآن من ترجمه ی آقای مکارمه و من عینا از همون جا آوردم ترجمه رو. ولی جای بحث داره. می شه به المیزان یا نمونه مراجعه کرد. التماس دعا و اعیاد شعبانیه هم مبارک!

شیما چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:35 ب.ظ

من خیلی دلم گرفته خیلی غصه دارم دعام کنین ببخشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد