آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

خدای دلها

به نام او 

جزء ۱: سوره ی بقره، آیه ی 91  

و چون به آنان گفته شود: به آنچه خدا فرو فرستاده است ایمان بیاورید، می گویند: ما به آنچه بر خودمان نازل شده است ایمان داریم. و آنچه غیر آن است با این که حق است و راستی و درستی کتابی را که با آنهاست تایید می کند انکار می کنند...  

این آیه را که خواندم، کلی غصه ام شد! خیلی وقتها کارهایم را، درست و غلط، با این خیال توجیه می کنم که خدا به دل من نگاه می کند و دل من هم دروغ نمی گوید!!! 

راست است که خدا به دل آدمها نگاه می کند، اما این هم راست است که دل ما آدمها هم همیشه راست نمی گوید. خیلی وقتها دل من همان چیزی را می گوید که خدا می خواهد، اما کم نیست زمانهایی که شیطان به جای خدا با دلم حرف می زند! فکر می کنم درست تر این باشد حواسمان را جمع کنیم که به جز دلمان، کتاب و حرف و قانونی هم هست و همه ی اینها برای این است که دلمان راست بگوید... 

عطیه پژوهی

نظرات 3 + ارسال نظر
نگارنده پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ب.ظ http://najvaye-man.blogfa.com

جالب و تأمل برانگیز بود.

ضمناً باید بگم که حرکت قشنگی انجام دادین. واسه همین منم جوگیر شدم و میخوام با توجه به اینکه امروز سوم ماه رمضانه؛ با اجازه‏تون، یه آیه از جزء سوم رو میارم. همیشه آرزو میکنم شامل بند اول‏ش بشم (حتی تو یکی از پست‏هام هم بهش اشاره کردم).
آیه‏ی 257 سوره‏ی بقره‎.
الله ولی الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الی النور...
امیدوارم که همیشه در مسیری رو به نور گام بردارم و نه خدایی نکرده...

موفق باشید.
التماس دعای خیر.
یا حق!

به نام او
ممنون! آیه الکرسی عالیه! موافقم باهاتون.

اتنا پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:22 ب.ظ

خوب این چیزیه که همیشه مخ منو کار میگیره!
خیلی سخته تشخیص اینکه کدوم دستای شیطانه کدوم دستای خدا که در زندگیت راهو نشون میده!
یا حق

به نام او
آره! اصلا همه ی سختی دینداری به همینه!

ریحانه ذوالفقاری جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:26 ق.ظ http://kimiayeghalam.blogfa.com

سلام
تربیت دل چند ترم طول می کشد ؟ !‌ فکر کنم ۲ برابر سال های عمرمان .
التماس دعا

به نام او
ترمیه؟! نه بابا! سالی واحدیه! شب قدر به شب قدر... :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد