آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

من خامشم این ترانه از تست ...

 بنام خدای مهربان 

مداح خوابگاه ناراضی از اینکه چرا جز چند نفری نمی گریند ، حاج آقا هم می گرید ، مداح دوست داشتنی سعی می کند اشک بگیرد ، و تعداد بیشتری می گریند ، اما من گریه ام نمی آید ، با خودم می گویم نکند من هم از آن دسته ای ام که خدا گفته شان : ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوة و لهم عذاب عظیم ( بقره 6 )

و اذ قال ربک للملائکه انى جاعل فى الارض خلیفه قالوا اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدماء و نحن نسبح بحمدک و نقدس لک قال انى اعلم ما لاتعلمون : این آیه را که می خوانم با خودم می گویم : فرشتگان عاشقند ، هر چقدر هم بگویند که مجبورند تو کت من نمی ورد ، عاشقند و خیلی هم به آن پایبند اند ،گیریم عشقشان آسمانی باشد و نه از جنس عشق پاک خاک که رو به آسمان پر می کشد ...

به من می گوید نماز صبحم را نمی توانم بخوانم ، من موعظه را دوست ندارم ، اما این آیه از آیه هایی است که برایم دیوانه کننده اند ، برایش می خوانم اما دوست ندارم فکر کند موعظه اش کرده ام ... الصابرین و الصادقین و القانتین و المنفقین و المستغفرین " باالاسحار" ( آل عمران 17 )

ها انتم هؤلاء حاججتم فیما لکم به علم فلم تحاجون فیما لیس لکم به علم و الله یعلم و انتم لا تعلمون ( آل عمران 66 ) گیرم در آنجه می دانید شما را مجادله روا باشد ، چرا در آنچه نمی دانید جدال و گفت و گو به میان می آورید و خدا می داند و شما نمی دانید ... این آیه به یاد بحث های گروهی می اندازدم ، یکی از اینها هم کانون مطالعات که خیلی پیش آمده بر سر چیزی مجادله کرده ایم که از آن نا آگاهیم ، و یاد دوست همیشه عاصی مان از این بحث و جدل ها ...

خدا هم کلی برای خودش شاعر است ، خوب هم می داند چگونه دل بنده هاش را ریش کند ، ناز آنها را هم خوب می کشد ، آخر خدا عاشق هم هست ، خدا خوب می داند سخت ترین عذاب برای بندگانش این است که : لا یکلهم الله و لا ینظر الیهم یوم القیامة و لا یزکیهم و لهم عذاب الیم ( بخشی از آیه 77 سوره ی مبارکه ی آل عمران ) ... و عذاب الیم برای بنده اش همین است نه آتش جهنم ...

دلم را به کار هایی که فکر کرده ام خوب بوده اند خوش نمی کنم و به تحمل سختی هایی که فکر کرده ام در راه خدا بوده اند ، و به همه ی آن چیزهایی که گمانم این بوده که جهادی بوده اند در راه عقیده ای که در شاهراه اخلاص است ، در نامه ی خدا خوانده ام که ام حسبتم ان تدخلو الجنة و لما یعلم الله الذین جاهدوا منکم و یعلم الصابرین ... خداست که می گویدم هنوز جهادگران و صبر کنندگان تان را معلوم نکرده ام ، اما اگر در راه عقیده ام حرکت کرده ام و می کنم چه باک ، داستان جنید و بوسه بر پای راهزن به دار آویخته را خیلی دوست دارم و کلی عمق در آن می بینم اما نمی دانم چه بر سر راهزن می آید ... 

نسخه ی اس ام اسی وبلاگ هم مراحل آزمایشی اش را طی می کند ، اگر وقت نداشتید به این وبلاگ سر بزنید و یا وقت نداشتم در این وبلاگ بنویسم عن قریب است که صدای پیامک موبایلتان به گوش برسد و آیه ای را از طرف وبلاگ تقدیمتان کند ... 

راستی علو م پایه هم دارد تمام می شود و فکر کنم قرار است دو دسته مان کنند ، دو بیت شعری که می خواستم پایان یک جزوه ای بنویسم و ننوشتم را هم اینجا می نویسم :  

رفیقان قدر یکدیگر بدانید

چو معلوم است شرح از بر بخوانید

مقالات نصیحت گو همین است

که حکم انداز هجران در کمین است 

در پناه حق ... 

روستایی

نظرات 6 + ارسال نظر
پژوهی یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:00 ب.ظ

به نام او
sms مراحل آزمایششو خوب طی کرده! خوبه... خیلی خوبه! خدا عاشقه! وقتی به فرشته ها می گه که من یه چیزی می دونم که شما نمی دونین، یعنی داره پشتیبانی می کنه! یعنی هوامونو داره. یه بنده خدایی بود که شاید خیلی هم قرآن نمی خوند -نه که من می خونم!!!- اما می گفت از همه ی قرآن عاشق همین یدونه آیه است! داریم دو گروه می شیم، سال دیگه هم کلا تیکه تیکه می شیم، می شیم 10 نفر... 3-2 نفر! یارهای دانشگاهی من... با من و همراه من... دست من و تو باید خیلی کارها بکنه!!! التماس دعا...

[ بدون نام ] یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:24 ب.ظ

سلام.خسته نباشید و وقتتون بخیر....یه پیشنهادداشتم.کانون طب و دین این ترم کارای قشنگ! ارزشمند وهدفمندی کرده به نظرم خیلی خوب باشه تو این وبلاگ اونا رومنعکس کرد البته با موافقت آقای ابوالفتح زاده! اگه موافقید با ایشون صحبت کنید... تلاشهاتون پرثمر..............

محمد سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ق.ظ http://www.salsabil-spring.com

من موبایلم سایلنته صداش در نمی آد!
در ضمن ...

خوبه!

خیلی نگران این نیستم که قراره دو دسته بشیم! چون بالاخره اینم یه جور تنوعه!

هر کی خواست ما رو زیارت کنه بیاد امام!!!!! :-)

روستایی چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:06 ق.ظ

سلام بر همگی
من هم همین حس رو نسبت به این آیه دارم ، آدم رو تو ذهنم مجسم می کنم که سر به زیر کنار خدا ایستاده بوده و خدا با همه ی عظمتش از او حمایت می کرده ، جه احساسی داشته آدم ...! اما دستای من فقط گناه می کنه :(
ایده ی خیلی خوبیه، حقیقت اینه که این وبلاگ من نیست ، و متعلق به همه ی بچه های ورودی من جمله شما و آقای ابوالفتح زاده است ، خوشحال می شم اگر خودتون در این باره با ایده هایی که در ذهنتون هست در مورد طب و دین بنویسید ...
تنوع؟!
در مورد sms باید بگم که سابقه ی طولانی تری داره و قبلها هم بوده اما بعد متوقف شد ، اما مسئله اینه که من موجودی nocturnal ام و این اس ام اس ها تقریبا همیشه ساعت سه نیمه شب به بعد فرستاده می شدند ، برای تو که خوب بوده چون سایلنته موبایلت ، اما فکر نکنم بقیه از خواب می پریدند ، به هر حال توصیه ی من اینه که اگه خوابو خیلی دوست داری از این به بعد هم موبایلت سایلنت باشه!

رهگذر جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:26 ب.ظ

هر چه هست عشق فرشته ها فرق دارد با آدمیزاد !
وگرنه که اآنها هم پاکی خدا را ستایش می کنند !(نحن نسبح بحمدک و نقدس لک ) تسبیح عام است! ..هر چه هست ستایش انسان چیز دیگری است !"عبادت " است .نهایت خضوع و خشوع ...رهایی از "من " ( حافظ تو خود حجاب خودی از میان برخیز!)
شهید مرتضی مطهری در تعریف عبادت می‌گوید: پرستش آن حالتی است که در آن انسان یک توجهی می‌کند که از ناحیه باطن خودش به آن حقیقتی که او را آفریده‌است و خودش را در قبضه قدرت او می‌بیند، خودش را به او نیازمند و محتاج می‌بیند. در واقع سیری است که انسان از خلق به سوی خالق می‌کند
.
بیخود نیست هدف آفرینش انسان است ...
یا حق

منم همین رو می گم!
همه رهگذریم!
در پناه حق ...

[ بدون نام ] جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:44 ب.ظ http://guidance.quran@yahoo.comhttp://

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ****زهر چه تعلق (تعین) پذیرد آزاد است .




اسراء آیه 9

غلام همت دردی کشان یکرنگم ***** نه آن گروه که ازرق لباس و دل سیهند ...

آیه ی زیبایی بود ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد