آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

آیه های دوست داشتنی ما

بچه های پزشکی مهر ۸۵ دانشگاه علوم پزشکی تهران

آیه ی زندگی

بنام خدای مهربان

هر چه در زمین و آسمان هاست ، همه به تسبیح و ستایش خدا که پادشاهی منزه و پاک و مقتدر و داناست مشغولند. « جمعه / 1»

با خودم فکر میکنم که چه رازی توی این آیه است که هر چه در زمین و آسمان هاست به ستایش خدا مشغولند ، که یاد این حرف می افتم که : سلولهای ما هم هر لحظه مشغول ستایش خدا هستند و با همین عبادت سلولهای ماست که ما هم زنده ایم. و اگه بخوان فقط یک لحظه مثل ما خدا رو فراموش کنن دیگه من و تویی وجود نداره.
تا حالا فکر کردی که خورشید و ماه و ستاره ها و زمین و آسمون ها و هر چی که فکرشو بکنی همین حالا و همیشه در حال عبادت خدا هستند؛ و به قول فارابی :آسمان که گردش می کند آن گردش نماز و عبادت و پرستش آسمان است و زمین که تکان می خورد همین جور ، باران که ریزش می کند آن ریزش پرستش اوست ، آب که جریان پیدا میکند آن جریان پرستش و عبادت اوست.
و به قول مولوی:
جمله ذرات عالم در نهان / با تو می گویند روزان و شبان
ما سمیعیم و بصیر و با هشیم / با شما نا محرمان ما خامشیم

خدا به زمین دستور داد که بچرخه و کلی کارهای سخت دیگه زمین هم این امانت رو بدوش گرفت و اجرا کرد.به آسمون دستور داد که زینت زمین بشه توی شب ها و اجرا کرد.حتی به یک میکروب کوچولو دستور داد که آدما رو بیمار کنه و اونم شب و روز داره کاری رو که خدا بهش گفته انجام میده.
و به نبات و جماد دستور داد که ... و اجرا کرد.
و به انسان دستور داد که ... و ...؟َ!؟!
و ما انسانها برای اینکه از زیر بار مسؤولیت خودمون شونه خالی کنیم تصمیم گرفتیم که خودمون رو گم کنیم و از همین جا بود که صلح صفا هم گم شد که دیگه دوستی و دوست داشتن هم مرد.

درون سینه ام دردی ست خونبار / که همچون گریه می گیرد گلویم
غمی ‌آِشفته دردی گریه آلود / نمی دانم چه می خواهم بگویم

با بهترین آرزوها asr
نظرات 4 + ارسال نظر
عروس مرده دوشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:27 ب.ظ http://dead-bride.blogsky.com

کاش من مثل اون میکروب کوچولو نباشم. کاش من خودم رو گم نکنم. کاش بدونم که ((چه می خواهم بگویم))

انصاری دوشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:37 ب.ظ http://http://adineh.blogsky.com/

سلام وبلاگ زیبا وتفکرآمیزی داری.چشم به راه حضورسبزت هستم

مریم پنج‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:25 ق.ظ

نگاه جالبی به آیه داشتین. من همیشه برام فهم اینکه همه در حال تسبیح خدا اند، مشکل بوده. یعنی برنامه ریزی دقیق موجودات رو میبینم ولی یه قدری سخته که برا همه (حتی رعد، به تعبیر قرآن) این مسیر دقیق زندگیشونو، تسبیح و یاد خدا بدونم. هنوز سعی در هضم اینگونه مطالب دارم...

عطیه پژوهی چهارشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:55 ب.ظ http://footprint-mehr85.blogsky.com

به نام او
سلام!
...باید حرف دلمو گوش کنم/ غم دنیا رو فراموش کنم
دستمو بلند کنم به آسمون/ خودمو رها کنم از این و اون
دلمو جدا کنم از آدما/ سینمو پر کنم از یاد خدا...
همین...!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد